Uslu'dan Bakan Uraloğlu'na ziyaret

AK Parti Antalya Milletvekili Atay Uslu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na yaptığı ziyaretin ardından Batı A...

25 Haz 2026 - 14:05 YAYINLANMA
0 GÖSTERİM
Uslu'dan Bakan Uraloğlu'na ziyaret

AK Parti Antalya Milletvekili Atay Uslu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na yaptığı ziyaretin ardından Batı Antalya'da devam eden ve planlanan yol çalışmalarıyla ilgili bilgiler verdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu'nu ziyarette Batı Antalya'da devam eden ve planlanan ulaştırma yatırımları üzerine değerlendirmelerde bulunduklarını belirten AK Parti Antalya Milletvekili Atay Uslu, Bakan Uraoğlu'na Antalya'ya gösterdiği yakın ilgi, bölgenin ulaşım altyapısını güçlendirecek projelere destek ve katkıları için teşekkür etti. Milletvekili Uslu, "Bakanımız Batı Antalya'ya çok destek veriyor gerçekten. Her gittiğimizde elimizi boş çevirmiyor, bir destek sunuyor. Bununla ilgili talimatları hem bölge müdürlüğüne hem genel müdürlüğe veriyor. Sayın Cumhurbaşkanımız da zaten büyük desteğini alıyoruz" dedi.

'FİNİKE-ELMALI ARASI 37 DAKİKAYA DÜŞÜYOR'

Atay Uslu, görüşmede ele alınan projelerle ilgili bilgi verdi. Finike-Elmalı yolunda Avlanbeli-Finike arasındaki güzergahla çalışmaların devam ettiğini belirten Uslu, "Oradaki çalışmaların hızlandırılmasıyla ilgili bir talebimiz oldu; ödeneklerinin arttırılmasıyla ilgili. Sayın Bakanımız zaten o yolu yakinen takip ediyor. Avlanbeli ile Finike arasındaki yol da tamamlanırsa Elmalı-Finike arası 37 dakikaya düşüyor" dedi.

ESKİ YOL GENİŞLETİLİYOR

İkinci konunun Kasaba ile Finike çatalları arasında geçmişte, tarihte çokça kullanılan kıyı yolu öncesinde bir yol olduğunu dile getiren Uslu, "Birçok köyü de kapsayan bir yol ve orada bir çalışma var. O çalışmayı değerlendirdik. Kaş- Kasaba ile Finike- Çatallar arasındaki yolun genişletme çalışmalarını planladık ve devam eden çalışmaların durumunu görüştük" diye konuştu.

KUMLUCA GEÇİŞİ RAHATLAYACAK

Kaş- Kasaba ile Gömbe arasındaki çalışmaların devam yolun da üçüncü konu olduğunu kaydeden Atay Uslu, "Ödenek miktarının arttırılıp hızlandırılmasını konuştuk. Bir de Antalya- Kumluca- Finike yolunun Kumluca Geçişi'nin; çünkü o şehrin tam ortasından geçiyor; o yolun yeniden genişletilmesi lazım. O yolda da düzenleme yapılmasını istedik. Bakan Bey talimat verdi, 'Hemen planlamaya alalım' dedik. Dolayısıyla Kumluca'nın kenarından geçen yol genişleyecek. Böylece Kumluca geçişi rahatlayacak. Şehir içindeki baskıyı azaltacağız" dedi.

KIYI AKDENİZ YOLU

Atay Uslu, bu çalışmalar tamamlandığında Batı Antalya'da Antalya'ya bağlantı, Finike ile Kaş- Elmalı üzerinden yine Bucak'a bağlantıların 3 arter şeklinde tamamlanmış olacağını kaydetti. Uslu, uzun vadede planlanan Kaş- Kınık ve Kalkan'dan başlayıp Finike'ye kadar uzanan tünellerin de olduğu Kıyı Akdeniz yolu da tamamlandığında Batı Akdeniz'in İç Anadolu'ya üç ayrı güzergahtan bağlanmış olacağını dile getirdi.

FİNİKE'YE İKİNCİ YAT LİMANI

Demre'de yat limanının tamamlandığı ve orada sistemin de oturduğunu söyleyen Atay Uslu, Finike'ye ikinci bir yat limanı çalışması olduğunu açıkladı. Uslu, "Projesi bitmek üzere. Birçok adım atıldı. Finike'ye mega yatların yanaşabileceği ikinci bir yat limanı planlıyoruz. Onu da konuştuk. O da belli bir noktaya ulaştı. Fizibilitesi tamamlandı" dedi.

Kaynak :
DHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: